Utseendet är inte allt!

Anonym om Tillbaka från Bodaträsk:
 
- du har blivit en fjortis, hade aldrig tänkt det

   
Anonym om Jag idag:

- likadana shorts... som alltid


Okej, nu har jag fått nog!! Är det inte nog med all skit som skrivs på skolan om mig, all skit som snackas om mig?! Jag får inte ens vara ifred från allt det på min egen blogg! Ändå någon som inte har något liv och ska behöva göra andra ledsna. Och alla anonym elaka jävlar där ute.. VÅGA STÅ FÖR VAD NI SÄGER! Jag tolererar fan i mig inte sådant! "Likadana shorts... Som alltid" A men vafan, har du så lite att göra att du lägger energi på att en mänsklig människa råkar har "likadana shorts" på sig två dagar i rad!? TVÅ DAGAR! Är en livstid såå kort för dig människa? Och lär er gott folk. Låt varandra vara! Att klaga på andras utseende, kläder.. Det är en sådan liten del av allting annat! Det finns så mycket annat än bara hudfärg, kläder, hårfärger, ögonfärger, frisyrer, kroppsbygnader och smink, mycket annat som är så otroligt mycket viktigare! Folk måste få gå klädda som dom vill, inget mer med det, hur fult man än tycker att det är! Man behöver inte såra   personen genom att säga det till den!! Man får sminka sig hur man vill! Trivs man själv med hur man ser ut, det är det viktigaste! Men man ska inte tolerera att andra sprider rykten om dig, snackar en massa dynga om dig, en massa som inte ens är sant, eller saker man berättat i förtroende för någon. Och är man en riktig kompis, så tolererar man heller inte om andra öser skit mot någon som man kallar vän! Någon som man egentligen tycker om, som man vet är snäll, som har ett gott hjärta och inte förtjänar att bli utpekad till något och att andra sprider rykten och pratar om en som om man vore en skithög! Man säger ifrån, man låter inte lögnerna gå över halsen på en! Man är inte "fjortis" för att man bryr sig om sitt utseénde, man är något som kallas mänskligDet är personen i sig, som räknas! Man ska inte bara ta en titt på andra människor, granska deras kläder och smink och hår, och sedan, bara sådär peka ut den och säga "Du är fjortis." HA LITE RESPEKT FÖRFAN! Ska världen se ut så här, att folk är så ytliga och kallhjärtade, kommer detta ju sluta i KAOS!

Jag är mig själv! Och nu kanske jag borde klargöra det här för er där ute.. : Jag är inte nöjd med hur jag ser ut!! Hur självsäker jag än ser ut att vara när det gäller det, så är det låångt ifrån sanningen! Ska jag behöva klargöra för er vad jag använder för smink också!? Och om jag använder push-up?! Är jag fjortis annars! Är jag fjortis för att jag plattar mitt hår, för att jag inte vill ha ett jävla skatbo när jag vistas bland folk!? Okej, här kommer svaren på frågorna ovan;

Smink: Mascara, ögonskugga.. Ibland eyeliner eller kajal!
INGET MER MED DET, TROR NI MIG INTE, FRÅGA MIN MORSA!

Har jag push-up? : Svar: Neej! Det har jag inte! 

Duger det? Eller finns det något mer? Jag är en vanlig 13årig flicka, som älskar kläder, att trixa och fixa med håret, men också äääälskar sport, mat och mjukiskläder! Det är inget fel med det! Fatta det, och för er som inte förstår det.. Ändra uppfattning! Alla bryr sig om hur man ser ut, meeeer eller miiiindre! Att låta utseendet påverka hela livet, att låta det ge uppfattningar om nytt, och även gamla bekanta, folk som man känner/träffar är fel! Det är personen i sig som är människan du lär känna/känner! Vit som svart, tjock som smal, ful som snygg = ingen betydelse! Döm inte folk efter hur dom ser ut, döm folk efter hur dom är.. Mot andra. Som person! Och låt aldrig, aldrig avundsjuka  påverka ditt tycke om en annan människa.

Jag är jag..Jag är mig själv, låtsas inte vara någon annan, och tycker ni alla inte om det.. Så kan jag inte göra något åt det.. Jag är hellre älskad av kanske bara en enda person.. Än att jag ska vara älskad av alla, men för någon jag inte är, utan någon som andra vill att jag ska vara... Men snälla.. Sluta bedöma mig för hur jag ser ut! :( Jag är faktiskt snäll.. Jag är inte helt pundad i huvudet.. Jag har också känslor... Och om ni tycker att jag är en åt helvetet dålig vän, tyck det.. Men jag älskar mina vänner över allt annat, jag ställer upp för er i vått och torrt...

Det här inlägget är inte enbart till kommentarerna jag fick längst upp, dom är bara en bråkdel av allt... Detta är något som jag länge länge hållit inom mig.. Och det har stegrat i ord för varje dag som gått. Finns mycket mycket mer att skriva, men detta får räcka...,

                                
                              

Kommentarer
Postat av: clara

jag läste hela inlägget och jag kan säga att jag blir jävligt pissed off av dehär!

Ni som gör såhär mot Moa och andra, hur står ni ut med er själva??? hur kan ni kliva upp varje morgon och se er i spegeln som att ni är så jävla perfekta?! :o Fyfan. Skaffa ett liv fan, jävla idioter. Ingen är perfekt och de vet ju alla.. men vafan peka ut folks brister är inte okej!! Och nu menar jag verkligen verkligen verkligen INTE att ni har rätt i de ni säger, NI HAR SÅ JÄVLA FEL SOM MAN BARA KAN HA! Vad har moa gjort er vavavavavava? :o nej precis, inte ett piss. Moa är allt en bra vänn ska va hon är snäll och bryr sig. men ändå är ni där och hackar på henne?! Vet ni en sak..? ni skriver inte all skit för att ni tycker så , ni skriver de för att ni är avundsjuka -.- Istället för o sitta o trycka ner moa och va så jävla avundsjuka o dumma i huvudet, skaffa ett liv? gör bra saker mot andra istället för att behandla folk som skit.. vet ni att de kommer nog gå mycket bättre för er då ska ni se!

2010-07-20 @ 02:53:36
URL: http://clss.blogg.se/
Postat av: Jossan

Bra skrivet Moa! Håller med totalt. Tycker jättemycket om din blogg och du är inte fjortis! Puss å kram!

2010-07-20 @ 12:42:45
URL: http://josefineburstrom.blogg.se/
Postat av: JaanaCepe;o

moa vi aknske inte är så sjukt bra vänner just nu, men vem fan det än var så om du får reda på det, säg det till mig dirr jag sak fan åh, ajg hatar sånna personer!

2010-07-20 @ 16:21:37
URL: http://jaanaclaesson.blogg.se/
Postat av: yo

så jävla omogen

2010-07-20 @ 17:34:11
Postat av: ellen

Bra skrivet!!!!!!!=)

2010-07-20 @ 18:50:03
Postat av: Josefine

Du är ingen fjortis, har aldrig varit och kommer aldrig bli <3 Bra skrivet^^

2010-07-21 @ 19:08:49
URL: http://wecantogether.blogg.se/
Postat av: jonna

grymt skrivet moa! Man ska inte ta åt sig men det är jävligt svårt att inte göra det! Jag håller med dig totalt i det du har skrivit!

2010-07-24 @ 17:49:13
URL: http://krossadeagg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet ;)

2010-07-26 @ 17:29:32
Postat av: Johanna Linder

läste det här nu, så jävla bra skrivet Moa. Hur fan kan man gå omkring och trycka ner andra bara för att må bättre själv. Så jävla korkat. Du är jätte fin som du är, alla som skriver dumma saker är bara avundsjuka. Ta inte åt dej!<3

2011-01-11 @ 13:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0