PSG 1/7 - 4/7 2010 (Applåder till dom som orkar läsa!)

Hej.. Tänkte bara berätta lite om helgen i Piteå tillsammans med laget.. Mina förväntningar var för stora och hela helgen förstördes totalt under gårdagen, under sista matchen.. Grät nästan hela dagen pågrund av en massa jävla skit.. Går inte ens att förklara.. Men jag har helt enkelt börjat överväga om jag ska fortsätta spela fotboll.. Och nej, jag överdriver inte.. Jag älskar fotboll mest av allt, ja! Men får man bara skit för allt man gör, vad man än gör, hur mycket man än försöker göra för laget.. Så förstörs man som person.. Men helgen med tjejerna, har varit helt underbar, jag har haft väldigt roligt tillsammans med dom under dagarna då vi haft ledighet.

Under Fredagen spelade  vi vår första match, mot Norge. Den matchen vann vi med 2-0 och vi spelade riktigt bra och fick en förtjänad vinst. Vädret under dagen var toppen. Varmt och sol, hela dagen! Dock väldigt svettigt under matchtiden på morgonen. Men under dagen så for laget in på Nolia för att tillbringa dagen där. Där borta köpte jag också en Piteå Summergames t-shirt och en röd hoodtröja. Och efter det fick man välja mellan att bara gå runt och kolla, på fotboll och bara umgås. Eller gå ner till stranden vi var vid förra året som finns lite längre bortanför själva området och bada. Jag, Julia H, Moa S, Jojjo, Kajsa M, Sandra och Emma valde att sätta oss och kolla på fotboll och sådär. Vi kollade först på några småtjejer som spelade. Sedan gick vi vidare för att kolla på Mongoliet, som skulle spela! Guud så små och söta pojkar alltså! Den matchen var rolig att kolla på, verkligen! Efter den skjutsade mamma och Sandras mamma hem oss tjejer som inte ville bada, till skolan vi bodde på. Under fredagskvällen spelade vi vår andra match, mot Bromma tjejerna. Från Stockholm. Den matchen regerade vi också, och vi spelade otroligt bra och mycket bättre än dom.. Men den slutade med 2-1 till dom, med 12 sekunder kvar av sista halvlek.. Efter den matchen grät jag, om jag ska vara ärlig och senare på kvällen när vi skulle lägga oss blev det inte bättre.. Jag kunde inte gå och lägga mig och sova, föränn vid halv 3.. Då somnade jag. Min mage, krampade hela kvällen och natten pågrund av att jag tagit ut mig på matcherna vi spelat under dagen, väldigt dåligt med sömn natten till Fredag, ätit i stort sett noll, så jag grät och var ledsen och jag kunde inte sova, så jag satt uppe med mamma.. Men när jag lyckades somna, sov jag hela natten till Lördag..Dock blev det inte nog med sömn.

Lördagen startades med match. Mot något Luleå lag. Matchen gick inte så bra.. Men den slutade i alla fall med 0-0. Jaah, nu har jag då också fått säsongens första gula kort + en varning.. Haha, gult kort fick jag pågrund av att jag gick in i närkamp, hårt, och hon flög och la sig ner och skrek som om jag skurit benet av hon.. Och fick sedan veta att hon endast filmat. Tack vare henne hatade domaren mig under resten av matchen. Rättvist..JOOODÅ! Under Lördagen fick vi veta att vi blivit tvåa i vår grupp.. Så vi gick vidare till sextondelsfinal, mot ett Sundsvallslag. Den mest oschyssta match vi fick spela under hela Piteå, och den förlorade vi med 3-0, och två av målen var offsidemål. Och domaren var emot oss och hade lika gärna kunnat sitta och kolla på på sidan. Kvällen var trevlig, vi var ute och spelade fotboll, var i lekparken som fanns och var lite med killarna. Lördagens höjdpunkt, var att Yo fyllde år! 15 bast, hahah gamling;)♥ Så jag, mamma, Yo och Jonas åkte iväg en stund vid middagstid och åt middag tillsammans, det blev thaimat, självklart. ^^

Söndagen vill jag inte prata om.

Det finns mycket mer att berätta om helgen, den har varit så rolig med tjejerna, som jag sa! Och vädret, precis som jag velat ha det! Dock hade vi kunnat ha mer tur under matcherna. Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: JaanaCepe;o

JAG LÄSTE!:]:]<3

2010-07-05 @ 17:12:07
URL: http://jaanaclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0