Dag 1 i Stockholm (Ute på landet)


Hej på er! Nu är jag i Stockholm. Låångt ute på landet, riiktigt sliten och mysko i hjärnan (helt slut.) Hos Billy och Helena som sagt, är jag och min familj just nu. Sitter i sängen i Linas rum, som jag får låna hela tiden vi är här. Hihi sötnos som hon är. Jag kollar  på lite TV och tar igen lite datortid från dagen som gått utan internet! Hela dagen, betsod i stort sett av att åka bil, men otroligt nog så gick det väldigt väldigt bra. Blir i vanliga fall väldigt lätt åksjuk och är nära att spy. Men denna gång släppte det förvånandsvärt snabbt! Det var jag glad för. Vi steg upp vid sju ungefär, imorse. Gjorde oss klara, checkade all packning ännu en gång och för första gången på länge har jag faktsikt inte glömt en enda liten betydlig sak hemma! Haha. Brukar annars alltid glömma något litet, men något viktigt, som kameraladdare, mobilladdare eller något sådant. Men inte idag! När jag vaknade, kände jag mig som en vandrade zombie, men ändå så var jag på superhumör! Så morgonen blev en bra start på resan, och den fortsatte väldigt bra. Jag och Pontus startade upp datorn, så fort vi kommit ut på E4an och kollade in första filmen - Texas chainsaw massacre. Som jag redan sett, så efter ett tag försökte jag ta igen lite sömn istället. Funkade bra, sov tills vi kommit fram till Umeå, då vaknade jag av att Pontus lade båda sina ben i stort sett på mig, och när jag öppnade ögonen, satt han bara och hånflinade. Lagomt snällt! Första stoppet, gjorde vi vid Härnösand. Stannade där, åt lite lunch, mackor, och sedan vidare.. Påvägen mot nästan stopp, hann jag sova, lyssna på mängder med musik, smsa med en massa folk, kolla på några Simpsonsavsnitt och sova, ännu mer! Vi stannade av i Gävle, åt middag och sedan blev det vidare mot Billy och Helena!

När vi kom fram, blev vi uppmötta av Lina, Billy, Helena och Tim. Så vi gick in, fick se huset, pratade gamla minnen och så vidare. Lina verkade fastna för mig, bara sådär. Hon hade tydligen längtat efter mig enda sedan vi bestämde att vi skulle komma ner till dom. Så hon hade sina planer för oss två. Vi rockade rockring, kollade på Barnen i bullerbyn.. ;) Och puzzlade hästpuzzel. Hihi. Lite senare for jag, Pontus, Lina, mamma och Helena och handlade på Willys som ligger en bit bort. Jag fick inte ha min egen mobil för mig själv, den ville Lina ha och spela spel på.. Jag fick heller inte vara still under hela resan igenom den stora mataffären. Hon ville leka kurra gömma. Men jag fick tillslut Pontus att leka med henne i stället. Var alldeles för slut..^^ När vi kom hem, fick jag och Pontus inte vara själva en sekund. Lina följde oss vart vi än gick. Dock var Albin lite mer avlägsen, tills vi började prata med honom, då var vi körda för resten av kvällen.. Han brottades med oss, pratade som tusan och retades så otroligt mycket! Haha, riktigt rolig är han, men lite utmattad blev jag i alla fall av honom. Under kvällen, kollade vi på Avatar, åt godsaker och busade.

                                
                                                                                                         Två bilder från idag.

Nu blir det sova, kommer nog bli väckt av småtrollen imorgon.. Aja, Godnatt! Lägger in fler bilder någon annan dag.

Kommentarer
Postat av: C H A L T U

Hur orka du skriva så mycke, särkilt på kvällen?:O:]

2010-07-31 @ 18:53:16
URL: http://baredu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0