Brännbollsturnering och Rovön!

Ikväll blir det skolavslutning! Skööönt med sommarlov, om bara några timmar! Har längtat enda sedan jul.♥

Under gårdagen så hade hela vår skola brännbollsturnering, min klass mötte alla klasser i vårt lag, alltså blåa laget. Det gick väl bra antar jag.. Vi vann mot andra 6an, 6G.. Och egentligen vann vi mot en av 8orna också, men vår kära mentor Mikael stod och tänkte på annat så han missade ett antal poäng. Mot 9orna fick vi storstryk..Haha, lika så mot våra bästa 8or.. Men dagen var hur kul som helst!  Vinnade klassen från lag blå, blev då våra äldsta, 9orna och då gick dom vidare till semi och vann även den, så dom fick då spela finalen och då vann tyvärr gula laget över dom! Hihi, kul åh se faktiskt.. ^^  Niorna på skolan fick också spela fotbollsmatch, mot alla våra lärare som då ville vara med och spela. Iår, så vann lärarna oturligt nog.. ;) Haha. Såg lite småroligt ut och se min mentor, Ingela springa runt efter bollen, hihi.. Har aldrig sett henne så speedad!

Idag, så började vi vid 09.00 tiden och skulle då cykla iväg till Rovön och vara där hela dagen! Vi skulle ha en klassdag och bara umgås och ha kul. Vilket vi också hade. Eller i alla fall jag! Vi spelade brännboll, sprang runt i vattnet.. Endel badade till och med! Vi körde också lite olika lekar, som amöba-leken, eller vad man nu kallar den, och kubbstafett. Vädret var helt underbart i stort sett hela dagen, lite moln då och då. Men annars.. Perfekt! Dagen var hur bra som helst och verkligen skitkul! Och jo.. Vill bara skryta lite.. - I slutet av dagen borta på Rovön, så tog jag och Emmet varsitt brännbollsträ och stod och slog över tennisbollar till varandra! Haha, eller ja.. Jag  prickade i alla fall bollarna, vilket han inte gjorde..;) Han stod och  peppra med slag men ingen fick han iväg, eller jo..tre stycken och okej, två stycken fjuttbollar också då. Och två av dom bollarna lyckades han skjuta bort! Haha^^ Jag bara stod och skrattade åt honom under tiden han stod och kämpade med brännbollsträet och tennisbollen, och var hur frustrerad som helst! Hihi, ääägd Emmet.. ;) 

Bilder från Rovön kommer troligtvis imorgon om jag har tid! Och mycket bilder på skolavslutningen ska det också bli.. Så det blir nog bra. Men nu ska jag äta och sedan fixa lite småsaker innan jag åker till kyrkan! TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0