Midsommar 2010

Midsommarafton idag då!
Vädret var på topp, varmt och skönt! Vaknade upp hemma hos Hannah, med henne och Isa. Sömnen som tilldelats mig, blev dock inte stor.  Jag och Isa delade sovmadrass, och hon liksom låg med sina små, men stenhårda knän, upp vid mitt huvud den mesta tiden under natten och sparkade mig, puttade av mig från madrassen.. Och ja, tog över madrassen totalt! Och tro vad ni vill, men jag överdriver inte det minsta, allvarligt, när jag säger att hon sparkade mig, riktiga jävla sparkar, i rygg, nacke och huvud.. Hahaha, och kl 08.00 imorse vaknade jag av att hon halverst låg på mig som sagt och jag låg näst intill utanför sovutrymmet.. Fick hålla emot med båda händerna i golvet mer än hälften av natten för att inte falla av.. Men i alla fall, så då försökte jag flytta på henne, då vaknade hon till liv.. Och startade krig om mitt täcke också! Haha, Isa är som hon är.. ^^ Men kvällen med Hannah och Isa var verkligen hur kul som helst. Vi hyrde film - Alvin och gänget 2.. ;) - köpte godis, pratade i massor och bara flummade! ^^ Nu imorse, startade till och med dom två små illrarna kuddkrig.. Och även fast jag höll mig på avstånd.. Så hamnade jag mitt emellan deras kuddar, ett antal gånger. Mysigt mysigt. Jodå, väldigt! ;) Bilder, kommer jag att lägga in mycket av här nu.. Massa bilder ifrån igårkväll, under dagen (midsommar hallå!?) och från kvällen som varit!

Under dagen, så cyklade jag, mamma och Pontus till Bondstan.:)
Vilket vi gör i stort sett varje år! Vi köpte lite lunch, kollade på midsommarstången, gick och kollade hoppborgen, där jag hittade en liten bekant.. Som dock inte lade märket till mig.. Haha! Vi gick bara runt lite här och där helt enkelt, och träffade på endel. T ex. Isak och hans familj. Efter en stunds vandrande där borta, så for vi och köpte glass på STIG'S.. Och sedan cyklade vi hemåt, där pappa väntade för att hämta upp mig, för att senare åka vidare mot lillkågeliden, där min farbror har sommarstuga!

På vägen ut till Kågeliden, så sov jag hälften av vägen dit, inte så konstigt. Så när vi var framme, kände jag mig som en sömndrogad zoombie.. Jippie. Men i alla fall så beslagtog jag Rogers underbara kamera och tog med mig den och min egna och gick och fotade lite... Huset Bärndt och Agneta, som dom då heter, har som sommarstuga, bodde min farmor i, som barn. Och för något år sedan var det som ödelagt, men nu.. Så har dom tagit tag i det och gjort det till ett underbart ställe att tillbringa sin tid på. Om det inte hade varit så otroligt ensamt och dom där jävla myggen, så hade det varit något av ett favoritställe för mig nästan. Solen ligger som perfekt på gården. Och inte för att nämne vilken jäkla yta dom har att leva på. Gården är enorm och huur fin som helst! Jag menar det! Men i alla fall, så efter ett tag.. Tappade jag orken totalt, igen.. Så jag gick till deras uteställe dom satt upp på deras baksida.. Ni vet, ett sådant som husvagnar och husbilar har? Ja, ett sådant som dom då ställt in en massa möbler i osv. Och där somnade jag. Till radion, där det pratades om fotbollsmatchen mellan Brasilien och Portugal! Där sov jag då i någon timma. Sen var det dags för mat. Grillat. Sedan satt vi bara och pratade alla som var där.


Kommentarer
Postat av: isa

överdriver du inte liiiiiiite nu moa ?:P

2010-06-28 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0